9 януари 2013 г.

Моята оптимизация на щанци за рязане :-)

ЧНГ, на всички, на които още не съм честитила!
Все още не съм направила нито една картичка от началото на годината, но поне съм започнала една, която тези дни ще стане "спешна" и ща не ща ще трябва да завърша... надявам се успешно :-)
Пиша тази публикация за да споделя една идея.
Спечелих наградата на магазин "На борсата" в едно от предизвикателствата на Card mania и без да се бавя излишно си избрах разни хубави неща, между които и щанци на Mariane design.
За втори път ми се случва щанци със заврънтулки да нямат отвор през който да се избута заклещеният между режещите ръбчета елемент. Не ме разбирайте погрешно, много харесвам тези щанци - елегантни и достъпни (затова съм си ги избрала), но е много досадно да чоплиш с игла опитвайки се да измъкнеш изрязания елемент...
Та да се върна на идеята.
За да си направя избутвач използвам гумиран лист за апликации с дебелина 1 mm (предполагам, че и малко по-дебел ще свърши работа). Залепям парче двойно лепяща лента и разполагам елемента върху нея с режещия ръб надолу.

После покривам с предпазния слой от лентата, за да не залепне на плочата при рязането и прекарвам през машината.
Остава само да се отдели излишното. 
Това приспособление не възпрепятства рязането по никакъв начин, а елементчетата се вадят от щанцата много по-лесно и бързо.

Хайде до скоро - като си довърша картичката ще я покажа!

9 коментара:

  1. Аз си признавам, че нещо не разбрах...но е хубаво, че си успяла да го пригодиш..голяма гадост са тези форми без дупка...(не, че и аз нямам конкретно показаните заврънтукли...)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ...пък аз мислех, че ясно съм го обяснила...
      Идеята е между режещите ръбчета да остане залепе за щанцата слой от гумираното листче. И си я ползваш както обикновено, а гумата (като си възвръща обема след сплескването) повдига елементчето.
      Аз предполагам, че е възможно и да се пробие дупка, но има риск да се повреди щанцата, затова не бих рискувала :-)

      Изтриване
  2. Ох, и аз имам проблем точно със същата щанца. Ще пробвам твоя начин! Благодаря за споделеното! И.....чакам картичката! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Тече, честита Нова година и на теб! Стигнала си сама до изобретение, което се продава в магазините (е, у нас май не, де). Идеята е същата - един дунапренен (тънък) лист със самозалепващо покритие от едната страна, който по подобен начин се слага върху шаблона, изрязваш и остава вътре :) Има и шаблони, които така се продават готови - с такова дунапренче, прикрепено към тях,и наистина са много удобни за ползване, особено ако са с по-сложни елементи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз си знам, че не откривам топлата вода... просто потърсих решение с подръчни материали :-)

      Изтриване

Благодаря, че поспряхте!
Радвам се на всяко споделено мнение, впечатление или просто усмивка!
Коментарите, съдържащи линкове нямат място тук и ще бъдат изтривани.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...